شانزدهمین سال تأسیس سایت آثار برتر

این درخواستِ دانشجویان و محققان برای بسیاری از استادان تکراری است: لطفاً کتاب یا مقاله‌ای خوب در فلان موضوع به من پیشنهاد کنید. طبیعی است که ذهن هر استادی یادآور همۀ نمونه‌های خوب نخواهد بود و در پاسخ فقط چند مورد احتمالاً تازه دیده شده را پیشنهاد می‌کند. از این رو، با هدف پاسخی نسبتاً کارآمد به این درخواست طرح ایجاد یک پایگاه اطلاع رسانی آثار برتر در زمینۀ مطالعات ایران و اسلام از سال 1385 مطرح شد. مطالعات فنّی اولیه و تهیه داده‌های مرتبط دو سال زمان برد. از 1387 فعالیت رسمی ما با هدف اصلی و غیرانتفاعی ارائۀ بهترین آثار (بخش تولید محتوا) و در عین حال امکان خرید (بخش فروش) برای کاربران آغاز شد.

مفتخریم که این پایگاه اطلاع رسانی صرفاً با اتکا بر عشق به توسعۀ دانش و مهارتهای آکادمیک، و کوشش برای عمق بخشیدن به فرهنگ کتابخوانی و با اتکا بر منابع مالی شخصی در خدمت دانشجویان، محققان و عموم فرهنگ دوستان بوده است و خواهد بود. شما هم می‌توانید به ما در بقا و ارتقای آن با معرفی آثار برتر و احیانآ با کمکهای مالی خود یاری رسانید.

اما اکنون تجربۀ شانزده ساله ما را مجبور کرده است که اندک تغییری در سیاست بخش فروش ایجاد کنیم. در این بخش با حفظ حقوق معنوی مؤلفان دو نوع اثر ارائه می‌شده است:

  1. آثاری که از زمان انتشار آنها بیش از 25 سال گذشته و در بازار کتاب نسخه‌ای از آن یافت نمی‌شود، مطابق قانون بین المللی کپی رایت یک نسخه برای استفادۀ تحقیقاتی (غیرتجاری) تکثیر می‌شود و از خریدار هزینۀ تکثیر، پست، و اندک مبلغی بابت خدمات تهیۀ اثر دریافت می‌شود. در این بخش سیاست ما تغییر نکرده است و هم چنان با وجود مشکلات مالی ادامه خواهد یافت.
  2. آثاری که در بازار کتاب موجود است و می‌توان از ناشر یا کتابفروشیها تهیه کرد. در شانزده سال گذشته، همکاران وب سایت آثار برتر برای صرفه جویی در وقت و هزینۀ کاربران این قبیل سفارشها را به قیمت روز از ناشر خریداری می‌کردند و در سبد خرید مشتری قرار می‌دادند. این قیمت با توجه به تورم موجود هر ساله و گاهی حتی دو یا سه بار در سال تغییر می‌کرد و از این بابت ما متضرر می‌شدیم. این ضرر با اندک کمکهای مالی رسیده جبران می‌شد و از مشتری هزینۀ اختلاف قیمت بازار و قیمت اعلام شده بر روی سایت را دریافت نمی‌کردیم. به علاوه، تغییر مداوم قیمتها روی سایت خود یک معضل برای ما شده بود و گاهی باعث سوء برداشت کاربران و مشتریان می‌شد. از این رو، از امسال (1403) به تدریج فروش این قبیل کتابها در سایت آثار برتر متوقف می‌شود و صرفا لینک خرید از ناشر برای کاربران در دسترس آنان قرار می‌گیرد.

مدیر مسئول
سعید عدالت نژاد  

4 دیدگاه در “شانزدهمین سال تأسیس سایت آثار برتر

  • 25 فروردین 1403 در 00:36
    پيوند يکتا

    سلام
    ضمن عرض تبریک ورود به شانزدهمین سال تاسیس سایت آثار برتر که انصافا به رشد و ارتقاء فرهنگی مردم خصوصا دانشجویان ، محققین و آشنایان با کتاب کمک شایانی نموده است بر خود لازم دیدم از زحمات ارزشمندتان تقدیر و تشکر نمایم.
    امیدوارم که همچون گذشته از نعمت وجودی سایت بهره مند گردیم.

    پاسخ دادن
  • 25 فروردین 1403 در 09:54
    پيوند يکتا

    کتاب‌ها و مقالات معرفی شده توسط شما یکی از بهترین‌های مورد ارجاع من بوده. از خدا برای شما دوام و توسعه و سود مادی و معنوی آرزو می‌کنم.

    پاسخ دادن
  • 27 فروردین 1403 در 05:26
    پيوند يکتا

    از خداوند متعال سلامتی و پایداری همه شما عزیزان را خواستارم، ان شاءالله در ادامه راه موفق و پیروز باشید.

    پاسخ دادن
  • 4 اردیبهشت 1403 در 20:51
    پيوند يکتا

    سلام خداقوت ضمن تبریک ایام افتتاحیه ضمن ارزوی توفیق خدمات مستمربه فرهنگ وتمدن ایرانی اسلامی برای مجموعه تدارک دیده شده،سلامتی وعزت روزافزون شما راازخداوند متعال خواهانم

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این جا یک سایت کتاب فروشی نیست.

هدف اول و غیر انتفاعی ما معرفی بهترین ها در میان انبوه آثار است.
در عین حال امکان خرید هم دارید.

×
تمام حقوق برای وب سايت آثار برتر محفوظ است. © 1387 - ۱۴۰۳
پياده سازی قالب توسط شرکت پرتونگار