انتشار جلد 28 دانشنامه جهان اسلام

دانشنامه جهان اسلام، جلد 28، تهران: بنیاد دایرة‌المعارف اسلامی، اسفند 1399.

دانشنامه جهان اسلام دایرة‌المعارفی است درباره آموزه‌های دین اسلام، تمدن و فرهنگ مسلمانان، از آغاز پیدایش اسلام تا زمان حاضر.

بنیاد دایره المعارف اسلامی در سال 1362 به عنوان یک مؤسسه غیردولتی و غیرانتفاعی تأسیس شد. تمرکز اصلی بنیاد بر تولید جلد بیست و هشتم دانشنامه جهان اسلام

دانشنامه جهان اسلام به ترتیب حروف الفباست. جلد اول از حرف ب در سال 1375 منتشر شده و در اسفند ماه 1399 جلد بیست و هشتم آن روانه بازار شده است. جلد بیست و هشتم با حدود سیصد و شصت و شش مقاله در هشتصد و نود و هشت صفحه با مقاله شهادت، آغاز و با مقاله بلند سیصد صفحه‌ای شیعه، از نگاههای مختلف و از نظر پراکندگی جمعیت در مناطق جغرافیایی مختلف جهان، به پایان می‌رسد. مقاله شیعه با این پژوهش تفصیلی، گرچه بی‌سابقه است و در عالم پژوهش قابل توجه، از شکل معمول مقاله‌های دایرة المعارفی خارج شده است. 

مقاله‌های این جلد مانند مجلدات دیگر در چهار محور موضوعات، مفاهیم، اشخاص (شامل مکانها) و آثار تنظیم شده‌اند. موضوعاتی چون شور، دستگاه موسیقی، شهرداری در کشورهای مختلف اسلامی، مفاهیمی چون شیئ و شیئیت، اشخاصی چون جلیل شهناز، موسیقی‌دان ایرانی، محمد حسن شیبانی، فقیه عراقی قرن دوم، شاگرد ابوحنیفه و مؤسس مذهب فقهی حنفی، شهید اول و شهید ثانی، از فقهای مشهور شیعه، سید جعفر شهیدی، محقق معاصر، شیخ صنعان، میرزا محمد تقی شیرازی، مکانهایی چون شهر شیراز، و آثاری چون شیرازنامه در این جلد مقاله دارند. از امتیازهای منحصر بفرد سه جلد اخیر دانشنامه درج مقالاتی درباره مسلمانان و مشاهیر چینی و مناطق مسلمان نشین چین است. این امتیاز از آن روست که محقق آشنا به زبان و فرهنگ چینی در ایران بسیار نادر است و با وجود این مقالاتی عمیق و دقیق در این قلمرو تولید شده است. برای دیدن فهرست مدخلهای این جلد اینجا را کلیلک کنید.

دقتها و نکته سنجی­های کم نظیر در نگارش و تدوین اکثر مقالات دانشنامه جهان اسلام را در طراز یکی از بهترین کتابهای مرجع دنیا قرار داده است. محققان و کتابخانه‌های دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی از این اثر بی­‌نیاز نیستند. برای توصیفی از دیگر جلدهای دانشنامه اینجا را کلیک کنید.

برای تهیه این اثر با قیمت 280 هزار تومان با شماره تلفن فروشگاه کتاب مرجع 88961303 021 یا با بخش فروش سایت آثار برتر تماس بگیرید.

 

نمایش نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این جا یک سایت کتاب فروشی نیست.

هدف اول و غیر انتفاعی ما معرفی بهترین ها در میان انبوه آثار است.
در عین حال امکان خرید هم دارید.

×
تمام حقوق برای وب سايت آثار برتر محفوظ است. © 1387 - ۱۴۰۳
پياده سازی قالب توسط شرکت پرتونگار