فصلنامۀ دین و دنیای معاصر

دانشگاه مفید از مهرماه 1393 تا اسفند ماه 1399 نشریه ای را با رویکرد عمدتاً قرآنی با عنوان پرتو وحی در 13 شماره منتشر کرد. مقالات این فصلنامه در سایت دانشگاه مفید در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. اما در فروردین 1400 با توجه به تغییر رویکرد دانشگاه در انتشار مقالات الهیاتی و ورود به عرصه انتشار مقالاتی با موضوع  دین در دنیای معاصر، عنوان نشریه به دین و دنیای معاصر تغییر پیدا کرده است و از این پس مقاله‌هایی با همین رویکرد دریافت و بررسی می‌شوند.

دوفصلنامه دین و دنیای معاصر مختص استفاده علمی استادان، دانشجویان و علاقه مندان به مباحث نظری و علمی گستره ادیان است و از این رو مقالات را با صبغۀ پژوهشی اصیل ( علمی – پژوهشی) [Original Researches]؛ مروری [Review Articles]؛ منعکس کننده دیدگاه‌های اصیل و تازه [Perspective, Opinion and Commentary] و نقد آثار [Book/Article Review] منتشر خواهد کرد.

دوفصلنامه دین و دنیای معاصر یک نشریه با داوری بسته و دوسو ناشناس است که برای گسترش مفاهیم دینی در ایران و انعکاس دیدگاه‌های موجود به صورت دسترسی آزاد (رایگان) منتشر می‌شود و برای پذیرش و انتشار مقالات هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. تمام هزینه‌های وابسته به تدوین، تهیه و انتشار مقالات از سوی دبیرخانه متمرکز مراکز مطالعاتی دانشگاه مفید تامین می‌شود. فصلنامه به دو صورت چاپی و الکترونیکی و هر دو فصل یکبار چاپ می‌شود و مقالات به دو زبان فارسی و انگلیسی پذیرفته و بررسی می‌شوند. حداقل زمان داوری مقالات در دین و دنیای معاصر 8 هفته خواهد بود. تمام مقالات فارسی باید دارای چکیده به زبان انگلیسی باشند. به منظور تضمین اصالت مقالات منتشر شده و جلوگیری از نقض اصول اخلاقی نشر، دوفصلنامۀ دین و دنیای معاصر مطابق سیاست‌های خود تمام مقالات را از طریق سامانه‌های مشابهت یاب سمیم نور/ همتا جو/ همانند جو بررسی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این جا یک سایت کتاب فروشی نیست.

هدف اول و غیر انتفاعی ما معرفی بهترین ها در میان انبوه آثار است.
در عین حال امکان خرید هم دارید.

×
تمام حقوق برای وب سايت آثار برتر محفوظ است. © 1387 - ۱۴۰۳
پياده سازی قالب توسط شرکت پرتونگار