جلد 27 دانشنامه جهان اسلام منتشر شد

Photo4310جلد 27 دانشنامه جهان اسلام منتشر شد

دانشنامه جهان اسلام، ج27، تهران: بنیاد دایرة‌المعارف اسلامی، 1398

دانشنامه جهان اسلام دایرة‌المعارفی است درباره آموزه‌های دین اسلام، تمدن و فرهنگ مسلمانان، از آغاز پیدایش اسلام تا زمان حاضر.

بنیاد دایره المعارف اسلامی در سال 1362 به عنوان یک مؤسسه غیردولتی و غیرانتفاعی تأسیس شد. تمرکز اصلی بنیاد بر تولید دانشنامه جهان اسلام به ترتیب حروف الفباست. جلد اول در سال 1375 منتشر شده و در بهمن ماه 1398 جلد بیست و هفتم آن روانه بازار شده است. جلد بیست و هفت با سیصد و شصت و شش مقاله در هشتصد و پنجاه و هشت صفحه با مقاله شرق‌ شناسی، نوشته سعید عدالت‌نژاد، آغاز و با مقاله شهادت، نوشته سعید شفیعی، به پایان می‌رسد.

مقاله‌های این جلد مانند مجلدات دیگر در چهار محور موضوعات، مفاهیم، اشخاص و آثار تنظیم شده‌اند. موضوعاتی چون شناسنامه، شطرنج، شعر، شکنجه، شمع، شمشیر؛ مفاهیمی چون شرک، شفاعت، شک؛ اشخاصی مانند شِمر، شمس تبریزی، علی شریعتی، جعفر شریف امامی، سید کاظم شریعتمداری، شریف رضی؛ و آثاری از قبیل الشقائق النُعمانیة فی علماء الدولة العثمانیة، شواهد الربوبیة و شواهد النبوة در این جلد مقاله دارند.

دقتها و نکته سنجی­های کم نظیر در نگارش و تدوین اکثر مقالات دانشنامه جهان اسلام را در طراز یکی از بهترین کتابهای مرجع دنیا قرار داده است. محققان و کتابخانه‌های دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی از این اثر بی­‌نیاز نیستند. برای توصیفی از دیگر جلدهای دانشنامه اینجا را کلیک کنید.

برای تهیه این اثر با شماره تلفن فروشگاه کتاب مرجع 88961303 021 یا با بخش فروش سایت آثار برتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این جا یک سایت کتاب فروشی نیست.

هدف اول و غیر انتفاعی ما معرفی بهترین ها در میان انبوه آثار است.
در عین حال امکان خرید هم دارید.

×
تمام حقوق برای وب سايت آثار برتر محفوظ است. © 1387 - ۱۴۰۳
پياده سازی قالب توسط شرکت پرتونگار