انتشار جلد 29 دانشنامه جهان اسلام

دانشنامه جهان اسلام، جلد 29، تهران: بنیاد دایرة‌المعارف اسلامی، 1400.

دانشنامه جهان اسلام دایرة‌المعارفی است درباره آموزه‌های دین اسلام، تمدن و فرهنگ مسلمانان، از آغاز پیدایش اسلام تا زمان حاضر.

بنیاد دایره المعارف اسلامی در سال 1362 به عنوان یک مؤسسه غیردولتی و غیرانتفاعی تأسیس شد. تمرکز اصلی بنیاد بر تولید

دانشنامه جهان اسلام به ترتیب حروف الفباست. جلد اول از حرف ب در سال 1375 منتشر شده و در آبان ماه 1400 جلد بیست و نهم آن روانه بازار شده است. این جلد با حدود سیصد و شصت و شش مقاله در هشتصد و پنجاه صفحه با مقاله “شیفته، نواب محمد مصطفی خان”، شاعر اردو و فارسی گوی سدۀ سیزدهم آغاز و با مقاله “صفّین، جنگ” به پایان می‌رسد.

مقاله‌های این جلد مانند مجلدات دیگر در چهار محور موضوعات، مفاهیم، اشخاص (شامل مکانها) و آثار تنظیم شده‌اند. موضوعاتی چون صابون، صحرا، صحافی، صاحبقرانیه، مفاهیمی چون صفات خدا، صبر، صحت و فساد، صدقه، اشخاصی چون صائب تبریزی، کیومرث صابری (گل آقا)، صدرالشریعه، سید محمد باقر صدر، عیسی صدیق، صغیر اصفهانی، صدام حسین، مکانهایی چون صفّه، صفا و مروه، و آثاری چون صحیح مسلم، صحیفة الرضا، در این جلد مقاله دارند. یکی از مقاله های بلند این جلد “صفویان” است که از منظرهای مختلف تاریخی، سیاسی-اجتماعی، هنری، پزشکی، و موسیقی و سکه شناسی بررسی شده است. از امتیازهای منحصر بفرد چهار جلد اخیر دانشنامه درج مقالاتی درباره مسلمانان و مشاهیر چینی و مناطق مسلمان نشین چین است و در این جلد دو مقاله در این قلمرو منتشر شده است. برای دیدن فهرست مقاله های جلد 29 اینجا را کلیک کنید.

دقتها و نکته سنجی­های کم نظیر در نگارش و تدوین اکثر مقالات دانشنامه جهان اسلام را در طراز یکی از بهترین کتابهای مرجع دنیا قرار داده است. محققان و کتابخانه‌های دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی از این اثر بی­‌نیاز نیستند. برای توصیفی از دیگر جلدهای دانشنامه اینجا را کلیک کنید.

برای تهیه این اثر با قیمت 400 هزار تومان با شماره تلفن فروشگاه کتاب مرجع 88961303 021 یا با بخش فروش سایت آثار برتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این جا یک سایت کتاب فروشی نیست.

هدف اول و غیر انتفاعی ما معرفی بهترین ها در میان انبوه آثار است.
در عین حال امکان خرید هم دارید.

×
تمام حقوق برای وب سايت آثار برتر محفوظ است. © 1387 - ۱۴۰۳
پياده سازی قالب توسط شرکت پرتونگار